011-35276666
khazartransfo@gmail.com

نور جوشکاری چه آسیبی به چشم ها وارد می نماید؟

نور جوشکاری چه آسیبی به چشم ها وارد می نماید؟

نور جوشکاری چه آسیبی به چشم ها وارد می نماید؟

جزئیات

حتما باید هنگام جوشکاری از عینک های محافظ استفاده گردد. نکته قابل توجه در این میان آن است که در صورتی که فرد پس از جوشکاری دچار دردهای چشمی گردد، به هیچ عنوان نباید اقدام به مصرف خودسرانه قطره های مسکن چشمی کند.

9 دی 1398

حتما برای شما هم رخ داده است که به طور اتفاقی از محلی گذر کنید که عمل جوشکاری در آنجا اتفاق می افتد و نگاهتان به طور ناخواسته به نور منعکس شده ناشی از جوشکاری جلب شده است. اما آیا با عوارض این اتفاق و به شکل گسترده تر با عوارضی که شغل جوشکاری می تواند داشته باشد، آشنا هستید؟

به گزارش خبرنگاران، حتما باید هنگام جوشکاری از عینک های محافظ استفاده گردد. نکته قابل توجه در این میان آن است که در صورتی که فرد پس از جوشکاری دچار دردهای چشمی گردد، به هیچ عنوان نباید اقدام به مصرف خودسرانه قطره های مسکن چشمی کند.

بعضی از قطره های مسکن چشمی باعث آسیب های جدی به چشم می شوند تا حدی که ممکن است آسیب ها باعث شوند فرد احتیاج به پیوند قرنیه داشته باشد. هنگامی که فرد دچار برق زدگی ناشی از جوشکاری شده باشد، باید چشمش به مدت 24ساعت با پانسمان چشمی بسته باشد. پس از 24ساعت درد چشمی کاهش می یابد و در صورتی که درد کاهش پیدا نکرد و یا فرد افزایش درد چشمی را احساس کرد باید فورا به درمانگاه اورژانس چشمی مراجعه کند.

بنابر اعلام بخش آموزش بیمارستان فارابی، در صورتی که در دراز مدت هنگام جوشکاری از عینک های ایمنی استفاده نکنید، مستعد ابتلا به آب مروارید ناشی از اشعه فرابنفش هستید.

اخبار مرتبط