011-35276666
khazartransfo@gmail.com

خازن الکترولیتی 100uF / 50V

قیمت واحد 450تومان
تخفیف 500تومان 50تومان
مشخصات فنی :
  • ظرفیت : 100u
  • ولتاژ : 50 ولت
  • نوع خازن : الکترولیتی
 
        

 



خازن الکترولیتی نوعی از خازن است که از مایع رسانای یونیزه شده در آن استفاده شده و بیشترین میزان ذخیره برق را نسبت به خازن‌های دیگر دارد. این خازن ها با جا به جا بستن پایه هایشان جریان زیادی را به خود وارد کرده و منفجر می شوند. تعریف دیگری که می توان برای خازن های الکترولیتی کرد، این است که این خازن ها از نوع پلاریزه می باشند. یعنی خازن دارای یک قطب مثبت و یک قطب منفی دائمی بوده و بر خلاف خازن های نوع دیگر، نمی توان جای این دو قطب را با هم عوض نمود. به همین دلیل هم از لحاظ الکتریکی نمی توان خازن های الکترولیتی را در یک مدار معکوس بست.

خازن از دو صفحه فلزی موازی (رسانا از جنس روی، آلومنیوم، نقره) تشکیل شده است که در بین صفحات هوا یا عایق (دی الکتریک مانند کاغذ، میکا، پلاستیک، سرامیک، اکسید آلومنیوم، اکسید تانتالیوم) وجود دارد.
به طور کلی خازن‌ها به دو دسته با پلاریته و بدون پلاریته تقسیم می‌شوند. نوع پلاریته‌دار آن به خازن‌های الکترولیتی معروف است که دارای قطب‌های مثبت و منفی می‌باشد و ظرفیت آن‌ها معمولا در محدوده میکروفاراد می‌باشد. بر روی بدنه خازن نواری با رنگ مخالف و حاوی علامت "منفی" برای مشخص شدن پایه منفی می‌باشد و بر روی بردها نیم دایره مشکی رنگی را برای مشخص شدن پایه منفی طراحی می‌کند که زمان لحیم کاری اشتباهی رخ ندهد. ظرفیت و ولتاژ، دو المان اصلی این خازن‌ها است که روی بدنه ی آن درج می‌شود.

نوع بدون پلارتیه آن به دو دسته خازن های‌عدسی و خازن‌های سرامیکی تقسیم می‌شوند. که معمولا ظرفیت آن‌ها در محدوده نانو فاراد و پیکو فاراد می‌باشد. بر روی خازن عدسی اعدادی نوشته شده که از این طریق می‌توان ظرفیت آن را بدست آورد.بطور مثال اگر بر روی خازن 473 نوشته شده باشد دو رقم اول را برداشته (47) و به اندازه رقم سوم صفر جلوی دو عدد اول بگذارید می‌شود 47000. این مقدار ظرفیت خازن برحسب پیکو فاراد است؛ یعنی 47000 پیکوفاراد، بعبارت دیگر 47 نانو فاراد.

توضیحات خازن
نوع خازن الکترولیتی
ظرفیت(F) 100u
ولتاژ(V) 50
فاصله پایه ها(mm) 3.43
ارتفاع (mm) 12.52
قطر(mm) 8.07
5/5 0 0 0
محصولات مرتبط
ارسال نظر

‌لطفاً با بیان دیدگاه و ثبت امتیاز خود برای این محصول، خریداران دیگر را در انتخاب بهتر یاری نمایید