011-35276666
khazartransfo@gmail.com

ترفندهای کاربردی برای جوشکاری فولاد ضدزنگ

ترفندهای کاربردی برای جوشکاری فولاد ضدزنگ

ترفندهای کاربردی برای جوشکاری فولاد ضدزنگ

جزئیات

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند تغییر رنگ، ترک‌خوردگی یا از بین‌ رفتن خواص ضدزنگ، جوشکاری فولادهای ضدزنگ به‌ دقت و تکنیک‌های خاصی نیاز دارد

15 خرداد 1403

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند تغییر رنگ، ترک‌خوردگی یا از بین‌ رفتن خواص ضدزنگ، جوشکاری فولادهای ضدزنگ به‌ دقت و تکنیک‌های خاصی نیاز دارد:

انتخاب فرایند جوشکاری مناسب: برای فولاد ضدزنگ، جوشکاری TIG و MIG به دلیل دقت بالا و قابلیت کنترل حرارت مناسب‌تر هستند. هر دو فرایند برای حفظ خواص ضدزنگ فلز، امکان استفاده از گازهای آرگون یا هلیوم را فراهم می‌کنند.

استفاده از الکترودها یا سیم‌های مخصوص: برای این نوع جوشکاری، از الکترودها یا سیم‌های مخصوص فولاد ضدزنگ مانند نوع روتیلی، الکترود نوع 15 و 16 استفاده کنید.

کنترل دمای جوشکاری: از گرم‌ کردن بیش‌از‌حد فلز خودداری کنید؛ گرمای بیش از حد، به ساختار فلز آسیب می‌زند و خواص ضدزنگ آن را کاهش می‌دهد. برای مثال فلز ضد زنگ آستنیتی، تحمل 350 درجه فارنهایت و فولاد فریتی 300 درجه فارنهایت برای جوشکاری را دارد؛ به محض رسیدن به دما، عملیات جوشکاری را متوقف و اجازه دهید فلز سرد شود.

برای جوشکاری تیتانیوم، توجه به انتخاب یک روش صحیح، در کنار استفاده از الکترود مناسب اهمیت چشمگیری دارد؛ اما برای حفظ خواص ضدزنگ، نباید دمای جوش فلز را فراموش کنید.


منبع : بازتاب

مقاله ها مرتبط